úterý 15. července 2008

Neinstalujte Visty přes uspaná Windows

Tak, jak jsem si pochvaloval, že XP vydržela velkou obměnu hardwaru, sice byla pravda, ale přece jen nějaké drobnosti mne přiměly k reinstalaci, což jsem vlastně zamítl a přistoupil k nové instalaci Windows Vista. Tak jsem se do toho pustil. Instalační CD a normální postup, tj. zkopírování souborů a vytvoření spouštěcích a zavaděcích blbostí a restart. Jenže tady to začalo být v pytli. Restartovala se dříve uspaná okna a i když jsem je hned vypnul, postěžovala si na spoustu chybějících věcí a skončila. No jo, jenže cosi se hnulo na disku a nově vytvořené spuštěcí cosi se nenašlo a instalační CD bootovalo znovu od začátku. Jenže si tentokráte debil myslelo, že je na novém disku či oddílu, udělalo bez sebemenšího dotazu či upozornění fdisk, přivlastnilo si oddíl a Visty se nainstalovaly. Důsledky byly jasné. Veškerý předchozí obsah byl... no nebyl. Nic, pusto a prázdno, spousta místa na disku. Naštěstí jsem poučený uživatel a vše mám zalohované.Takže jsem jen musel znovu stahovat instalační soubory všech používaných programů, o data jsem nepřišel. A taky jsem musel znovu tahat poslední řadu Lost, kterou jsem měl čerstvě staženou a nachystanou na prázdninové večery a nikoli zálohovanou.

No, poučení je v nadpise. Samovolný fdisk je horší než samovolná ejakulace. Ale teď už zase všechno šlape OK.

Žádné komentáře:

Okomentovat