čtvrtek 27. března 2008

Jak jsem nebyl oficiálně moc vážný

Sjelo se do Brno na 160 francouzsky a jinak podobně mluvících badatelů na konferenci Le temps et l'espace - něco o čase a prostoru zejména v literatuře. Začalo se v Contíku večerní recepcí a měl jsem jim říci pár slov na uvítanou. Tak jsem začal, že je mi líto, ale že mám pro ně tři špatné zprávy.
1. Ta první je od Aristotela, který ve své fyzice píše, že minulost už byla, budoucnost ještě není a přítomnost má nulový rozměr. Čas je tedy bytí, které není.
2. Druhá je od fyziků, kteří začali hledat šipku času. Pojmenovali sice čtyři, ale vlastně nic než problémy nenašli.
3. A třetí je od A. Einsteina, který v dopise M. Bessovi napsal, že "pro nás přesvědčené fyziky" čas neexistuje.
No a já na účastníky konference, co tady ještě dělají, když jim třikrát říkám, že téma jejich konference neexistuje. No, smáli se mi, dali si řízečky, pivečko a zítra budou konferovat až do sobotního večera. Pak pojedou do sklípka. Možná tam se jim rozbřeskne, jak je to s tím časem.

Žádné komentáře:

Okomentovat